عکس خودرو mvm x22 2020-06-03

ام وی ام X22 ؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

برند چری که بعضی محصولات خود را با نام MVM در ایران عرضه می‌کند، باسابقه‌ترین برند چینی فعال در کشور محسوب می‌شود. کراس‌اورهای چری، با نام تیگو شناخته می‌شوند و نام اصلی X22 از برند MVM، تیگو ۲ است که البته در کشور چین با نام تیگو X3 فروخته می‌‌شود. صفحه نمایش 8 اینچی خودروی MVM X22 قابلیت اتصال به تلفن همراه با سیستم عامل اندروید و IOS را دارد و امکاناتی از جمله سیستم موبایل مپینگ، بلوتوث، هندزفری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

طراحی داخلی MVM X22 Pro

با این اوصاف، جالب است که در سایت اصلی چری چین و همچنین نماینده‌ی رسمی این خودرو در ایران، هیچ اشاره‌ای به میزان ایمنی X22 نمی‌شود و حتی گزارشی از نتیجه‌ی تست تصادف این خودرو در بنیاد ایمنی خودروی چین (C-NCAP) در دسترس نیست. خودروی ام وی امX22 مجهز به سیستم نظارت بر فشار باد تایرهای دیجیتالی TPMS است که می‌تواند وضعیت تایر خودرو را به طور خودکار در زمان واقعی کنترل کند. هنگامی که دما و فشار تایر غیرطبیعی است، می‌تواند از طریق داشبورد هشدار دهد و رانندگی ایمنی را تضمین کند.

چری، از سال‌ها پیش با لندروور همکاری می‌کند و خط مونتاژ اصلی این برند در چین را در اختیار دارد. راحتی و ارگونومی خوب صندلی‌ها در ام وی ام X22، حاصل ۲۰۰ نمونه‌ی آزمایشی در پیش تولید این خودرو و بیش از ۱ میلیون کیلومتر، تست جاده‌ای با آن‌ است. خودروی ام وی ام ایکس 22 از فاصله بین دو محور 2555 میلی‌متری و فضای صندوق عقب 420 لیتری بهره‌مند است که در صورتی که صندلی‌های عقب این خودرو را بخوابانید، حجم بخش عقب این خودرو چندبرابر خواهد شد. در فضای داخلی کابین این خودرو حداکثر 21 فضای انبارش شخصی وجود دارد که نیازهای مضاعف را در سفر به راحتی برای سرنشینان برآورده می‌کند. در نمای جلوی خودوروی ام وی ام ایکس 22 دو چراغ بزرگ با دیزاین خاص و نسبتا خشن خودنمایی می‌کند. در بخش پایین سپر خودوری ام وی وام X22 قاب کرومی C شکلی چراغهای روشنایی در روز این خودرو را به زیبایی هر چه تمام در برگرفته است.

نهایت سرعت این خودرو، نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد؛ درحالی‌که شرکت سازنده ادعا می‌کند میانگین مصرف سوخت آن در هر دو نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و خودکار، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. این موضوع توسط خریداران X22 در ایران، تأیید نمی‌شود و باتوجه به فصل تابستان و کیفیت بنزین داخلی، اعدادی بین ۸ تا ۹ لیتر برای میانگین مصرف سوخت این خودرو در کشورمان گزارش شده است. نمایشگر ۸ اینچی در میان داشبورد یک کراس‌اور ارزان‌قیمت چینی، از نکات مثبت ام وی ام X22 است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت. دوربین دنده‌ی عقب هم در تمامی نسخه‌های این خودرو وجود دارد؛ ضمن اینکه پشت پنل فرمان هم از نمایشگر دیجیتال برای اطلاع‌رسانی مصرف سوخت و بسیاری از شرایط فنی خودرو، استفاده شده است.

زیر کاپوت یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن‌متر گشتاور وظیفه تامین نیروی محرکه ماشین را بر عهده دارد و یک جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک (و یا 5 سرعته دستی) این نیرو را به چرخ‌های جلویی میرساند. البته سایر رقبای X22 هم از نظر قدرت و گیربکس شرایط چندان ایده‌آلی ندارند و همگی بخصوص در مدلهای اتوماتیک از شتاب و کشش بسیار معمولی برخوردارند اما با این حال نماینده MVM حتی از همین رقبای متوسط هم ضعیف‌تر ظاهر شده است. مثلاً جک S3 و برلیانس C3 (نسخه 1.65) حدود 20 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت به ام‌وی‌ام X22 ارائه میکنند که اختلاف معناداری است.

رنو ساندرو استپ‌وی، برلیانس C3 و جک S3 را می‌توان از جمله رقبای ام‌وی‌ام X22 در بازار دانست. جک S3 هم از نظر طراحی ظاهری در پس نماینده ام‌وی‌ام قرار میگرد اما از نظر ویژگی‌های فنی و قابلیت‌های حرکتی مقداری برتر ظاهر میشود. البته گیربکس CVT جک نیز رفتار چندان هیجان انگیزی ندارد اما گشتاور بالاتر S3 این نقطه ضعف را جبران نموده تا در نهایت لذت رانندگی با محصول جک مقدرای بالاتر از X22 باشد. میزان مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک ایکس 22 پرو برابر با 6.1 لیتر برصد کیلومتر است.

ساختار بدنه بسیار تقویت شده و روش تولید دقیق نیز تضمین ایمنی مسافران این خودرو می باشد. از لحاظ کیفیت و قابلیت های این خودرو، MVM X22 با گذراندن حدود ۱۰۰ آزمون استاندارد تولید خودرو، نمره قبولی خوبی به دست آورده است. برای اطمینان از نتایج تمامی این ۱۰۰ آزمون، مهندسان همین طور بیش از ۲۰۰ دستگاه اتومبیل را در مرحله تحقیق و توسعه در مسافتی حدود ۱,۱۰۰,۰۰۰کیلومتر با موفقیت پیمایش کرده اند. از تجهیزات ام وی ام X22 می توان به یک سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش هشت اینچ، دوربین عقب ، سانروف، صندلی های چرمی دو رنگ، دکمه Eco ، کامپیوتر سفری و… اشاره کرد که البته برای خودرویی در این رنج بسیار مناسب است. طراحی خودروهای اقتصادی همواره چالش برانگیز بوده است چرا که طراحان باید خودرویی جذاب را خلق کنند و در عین حال نیم نگاهی به کاهش هزینه‌های تولید داشته باشند. در حال که نسخه اصلی ام وی ام X22 با نیم نگاهی به ام وی ام X33s طراحی شده بود، طراحان چری تصمیم گرفتند تا برای ظاهر ام وی ام X22 پرو از هیوندای کونا الهام بگیرند.

خرید خودروی دست دوم نکاتی برای خرید خودروی کار کرده که حتما باید بدانید

خودروی MVM X22PRO طراحی اسپرت و منحصر به فردی دارد که به خاطر این سبک ظاهرش به سرعت نظر قشر جوان را به خود جذب می‌کند. عملکرد پیشرانه‌ی خودرو MVM X22PRO در سطح قابل قبول نسبت به سایر رقیبان قرار دارد. اگر دنبال یک خودروی شاسی بلند قیمت مناسب، با طراحی خاص و امکانات معقول هستید،ام وی ام ایکس 22 می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد.

از منظر طراحی و تجربه رانندگی نیز این خودرو قدم فراتر از خودرو های هم نسل خود گذاشته و در مقام الگو برای سایر هم رده هایش ایستاده است. با نگاهی دقیق تر به خیابان ها ، می بینیم که خودرو های شاسی بند به مرور تعدادشان در خیابان ها کمتر شده و جای خودشان را به خودروهای کراس اور و هاچ بک مرتفع می دهند . خودرو mvm x22 جدید نیز دقیقا بر همین اساس تولید شده و علاقه مردم به این گونه خودروهای شهری کم مصرف و مدرن رو به افزایش است . MVM X22 ز لحاظ ایمنی، با بهره گیری از نسل دوم تکنولوژی چری، به خوبی با شاخص های جهانی این کلاس منطبق است. از نظر طراحی و تجربه رانندگی نیز چری تیگو 3X  قدم فراتر از خودرو های هم نسل خود گذاشته و به عنوان الگویی برای سایر هم رده هایش به شمار می رود.

ماشین ام وی ام X22

ارتباط بین تلفن همراه و وسیله نقلیه شما را می توان با بلوتوث یا پورت USB به روشی آسان انجام داد. ترمز دستی از طریق کنترل الکترونیکی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که نیروی ترمز به طور یکنواخت به هر چرخ اعمال می شود و در نتیجه اثر پارک را تضمین می کند. علاوه بر این، صندلی‌های عقب 60/40 تا شونده هستند که به شما امکان می‌دهند اجسام بزرگ‌ را حمل کنید... در واقع برای مشتریانی که درگیر ترافیک روزمره هستند، انتخاب نسخه اتوماتیک باعث نمی شود که ناچار به صرف نظر از قابلیت های دینامیکی شوند. طول ۴۲۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۷۶۰ میلی‌متر، ارتفاع 1570 میلی‌متر، فاصله بین محورها 2555 میلی‌متر.

ام‌وی‌ام X22 از نظر ایمنی در چه سطحی قرار دارد؟

به واسطه نمایشگر مذکور امکان دسترسی به تجهیزات مختلف نظیر سیستم صوتی-تصویری، بلوتوث، تلفن همراه و دوربین دید عقب فراهم شده است اما نباید انتظار یک سیستم پیشرفته با حساسیت لمسی بالا را از این سیستم داشته باشید. ام وی ام X22 موفق شده از نظر ظاهری هماهنگی و تناسب شایسته‌ای را بین عناصر طراحی خارجی خود به وجود آورد. جلو پنجره از شش ضلع با زوایای شکسته تشکیل شده و در هر دو انتها تا چراغ‌های جلو امتداد یافته است. ایکس22 توانسته طی مدت نسبتاً کوتاهی که از عرضه آن می‌گذرد، گوی رقابت را از بسیاری محصولات هم قیمت مشابه برباید و محبوبیت بالایی در بین مشتریان ایرانی برای خود دست‌وپا کند.

چری و MVM ، در آینده ای نزدیک، چشم انداز روشن و پوششی بیشتر در بخش SUV با X33S،X22 و سایر مدل هایی که به بازار معرفی خواهند کرد، خواهند داشت.در آن زمان، چری و MVM نیز یک ماتریس از محصولات منحصر به فرد با گزینه های مختلف را برای ارائه تجربه بهتر به مشتریان ایرانی خواهند داشت. صفحه آمپر تیگو 3X نیز طراحی بسیار زیبایی دارد و یک نمایشگر TFT هم در مرکز آن نصب شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز از طریق یک صفحه‌نمایش 8 اینچی LCD که در مرکز داشبورد نصب شده است ارائه می‌گردد. طوری که به شکل میانگین، این خودرو معمولا بین ۹۵۰ میلیون تا بیش از ۱ میلیارد تومان به فروش می رسد.

آپشن‌های ایمنی ام وی ام X22 عبارت‌اند از ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشین جلو، حسگر دنده عقب و هشدار برخورد، ترمزهای ABS و فناوری EBD، همراه‌با کمربندی ایمنی پیش‌کشنده با ۳ نقطه‌ی عملکرد برای تمامی سرنشینان. هرچند لیست دل‌سرد‌کننده‌ای از آپشن‌های ایمنی X22 وجود دارد؛ می‌توان به فناوری ESC خوش‌بین بود که با کنترل فشار ترمز و دیگر تجهیزات مربوطه، به حفظ تعادل خودرو در شرایط لغزنده‌ی جاده کمک شایانی می‌کند. از سویی دیگر، این خودرو به سیستم جلوگیری از حرکت ناخواسته در شیب (HHC) مجهز است که باتوجه به قدرت نه‌چندان بالای پیشرانه، در سربالایی‌ها کاربرد خواهد داشت. از دیگر نکات مثبت در ایمنی X22، می‌توان به حسگر باد چرخ‌ها، هشدار تعویض دنده در دور موتورهای بالا و گرفتن کلاچ به هنگام استارت پیشرانه در زمانی‌که راننده فراموش کرده است خودرو را خلاص کند، اشاره کند. تفاوت آپشن‌ها و  X22 در دو نمونه‌ی ساده و اسپرت ناچیز است و تنها مود رانندگی اقتصادی در نسخه‌ی اسپرت خودکار وجود دارد که می‌تواند با تعویض دنده در دور موتورهای پایین‌تر، مصرف سوخت را کاهش دهد.

نام اصلی خودرو mvm x22، تیگو 2 می باشد که در کشور ما به نام ام وی ام x22 شناخته شده است. موتوری که در مجموع حداکثر قدرتی معادل 105 اسب بخار را با احتساب 6000 دور در دقیقه به نمایش می‌گذارد و از حداکثر گشتاوری برابر با 135 نیوتن متر با احتساب 2750 دور دقیقه برخوردار است. در حالت کلی این مشخصات موجب می‌شود که حداکثر سرعت این کراس اور 1245 کیلوگرمی به 160 کیلومتر در ساعت برسد. ماشین x22 در مدل MT خود از وجود جعبه دنده دستی پنج سرعته و در مدل AT نیز از وجود جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته بهره می‌گیرد.

قطعات خودروهای چینی در مقابل خودروهایی که در کشور تولید می شوند، کمی سخت تر و با قیمت بیشتری عرضه شده اند چرا که قطعات این خودروها در داخل تولید نمی شوند و وارداتی هستند. با این وجود یکی از نقاط ضعف خودروهای خارجی که در کشور هستند، دسترسی کمتر و البته امکان پذیر به قطعات خودرو می باشد که باید در طی کیلومترهای مختلف اقدام به تعویض آنها کنید. با این وجود در ادامه این گزارش به بررسی هزینه استهلاک خودرو ام وی ام x22 خواهیم پرداخت. با اینکه قیمت رسمی MVM X22 هنوز از سوی مدیران خودرو اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد در محدوده کمتر از 220 میلیون تومان جای گرفته و با امثال رنو ساندرو اِستِپ‌وِی و لیفان X50 رقابت کند. اگر از ظاهر بدون تغییر ام وی ام X22 پرو در نمای جانبی و عقبی دلسرد شده‌اید، لازم نیست نگران باشید چرا که در کابین این خودرو مشخصه‌های جدیدی انتظار شما را می‌کشند. طراحی داخلی ام وی ام X22 پرو در مقایسه با نسخه قبلی به کلی متفاوت است و جلوه‌ای شبیه به محصولات جدید این شرکت همچون آریزو 5 فیس‌لیفت دارد.

یکی از نکات جالب دیگر در نشانگرهای پشت آمپر دیده میشود، جایی که عقربه سرعت‌سنج و دور شمار خلاف جهت هم حرکت می‌کنند؛ این طرح جدیداً در برخی از خودروهای مطرح نیز دیده شده، اما با این حال ممکن است باب سلیقه برخی افراد نباشد. از نظر دید به اطراف هم اوضاع قابل قبول است و با توجه به ارتفاع بالای ماشین و شیشه‌های نسبتاً بزرگ، راننده حس تسلط نسبتاً خوبی بر محیط اطراف دارد. خودروسازان چینی از ابتدای فعالیت خود تا به امروز ثابت کرده‌اند که تبحر قابل‌توجهی در علم بازاریابی دارند. اگر نگاهی به بازار خودرو ایران، روسیه، مصر و آمریکای‌جنوبی داشته باشید، متوجه خواهید شد که خودروسازان چینی طی زمانی کوتاه موفق به بلعیدن این بازارها شده‌اند. عرضه خودروهای زیبا، مجهز و خوش قیمت راهکار اصلی نفوذ آن‌ها است که این رویه را برای کشورهای در حال توسعه به خوبی اجرا کرده‌اند.

طراحی اسپرت و جذاب در قسمت داخلی تیگو 3X هم ادامه پیدا کرده است و چری با استفاده از رنگ نارنجی در این بخش سعی در افزایش جذابیت داخلی MVM X22 داشته است؛ اما در اینجا یک مشکل وجود دارد. رنگ نارنجی صندلی‌ها و رو دری‌ها با رنگ نارنجی اطراف اهرم تعویض دنده، اطراف دریچه‌های تهویه و کنسول وسط متفاوت است؛ بنابراین به نظر می‌رسد داخل MVM X22 ا بی‌دقتی و بی‌حوصلگی طراحی شده باشد. نکتهٔ عجیب‌تر اینکه هیچ اثری از رنگ نارنجی بر روی غربیلک فرمان دیده نمی‌شود و در آن فقط از پلاستیک مشکی‌رنگ استفاده شده است. مشخصات فنی دقیق انواع خودرو MVM و چری در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید. ثبت نام x22 در طرح های فروش نقدی و اقساطی، از طریق سامانه فروش اینترنتی مدیران خودرو انجام می گیرد.

طبق اعلام شرکت سازنده، حداکثر سرعت نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک برابر با 160 کیلومتربرساعت بوده و این رقم برای خودروی تجهیز شده با جعبه دنده دستی تا 170 کیلومتر قابل افزایش است. ریل سقفی آلومینیومی به همراه متعلقات پلاستیکی مشکی‌رنگ دور گلگیرها که از قسمت جلو تا بخش عقب خودرو امتداد یافته‌اند، بر خصوصیات ظاهری اسپرت‌گونه ام وی ام ایکس 22 افزوده‌ اند.. نمای کناری خودرو به واسطه دو چین خوردگی حجمی که یکی در قسمت زیرین پنجره های جانبی از بالای گلگیر جلو تا انتهای چراغ‌های عقب امتداد یافته و دیگری در بخش پایینی درب‌ها، دو گلگیر جلو و عقب را به یکدیگر متصل نموده، از ظاهری اسپرت و تاحدی عضلانی برخوردار شده است. شرکت سازنده ادعا کرده است که از تجهیزات کاملا مدرن و خودکار خود برای دوخت صندلی‌های X22 استفاده می‌کند تا از نظر کیفیت استفاده و ظرافت تولید، تفاوتی با نمونه‌های موجود در مدل‌های لوکس لندروور انگلیس نداشته باشد.

اما امروز بعد از گذشت حدودا 5 سال شاهد افزایش چشمگیر قیمت خودرو ام وی ام x22 هستیم که واقعا شوکه کننده است. قیمت امروز ام وی ام x22 دنده ای که ساده ترین مدل از این خودرو می باشد، بیش از 330 میلیون تومان و نسخه فول آن که اتوماتیک اسپرت اکسلنت می باشد، بیش از 400 میلیون تومان قیمت گذاری شده است و به همین دلیل ارزش خرید این خودرو نسبت به خودروهای داخلی، به نسبت بیشتر می باشد. البته درست است که کیفیت پایین متریال داخلی و ارگونومی نه چندان مناسب صندلی‌ها مقداری از حس خوب نشستن داخل اتاق X22 را کاهش میدهند اما با این حال و با در نظر گرفتن رده قیمتی و رقبا میتوان گفت که شرایط کلی نماینده ام‌وی‌ام قابل قبول است. استفاده از خطوط شکسته و جسورانه، رنگ‌بندی اسپرت و آپشن‌های قابل قبولی نظیر سانروف و نمایشگر بزرگ مرکزی باعث شده‌اند که فضای کلی از امثال رنو ساندرو با اختلاف معناداری مدرن‌تر دیده شود.

پس از موفقیت X33 شرکت ام‌وی‌ام تصمیم گرفت مدل جدید این خودرو را با نام X33s در کنار کراس‌اوور X22 به بازار ارائه کند. کراس اوور ایکس ۲۲ از خودروی شاسی بلند ایکس ۳۳ جمع و جورتر است و مشخصاتی شبیه به ایکس۵۰ لیفان، یکی از رقبای هم‌وطن چری در ایران دارد. علاقه مندان جهت اطلاع از شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی و نقدی، باید به سایت فروش اینترنتی آن مراجعه کنند. در این جا نحوه ورود به سامانه فروش آنلاین شرکت مدیران خودرو و ثبت سفارش x22 از طریق آن را توضیح دادیم. به‌نظر می‌رسد سازندگان X22 با هدف کنترل مصرف سوخت و آرامش پیشرانه، آن را برای قدرتی در حد ۱۰۰ اسب‌بخار طراحی کرده‌اند.

طراحان ام وی ام X22 در شرکت چری، با نواردوزی صندلی‌ها و استفاده از ادواتی هماهنگ با آن، یک‌نواختی کابین را کاهش داده‌اند. رنگ فرعی فضای داخلی، می‌تواند زرد یا نارنجی باشد که البته همه‌ی نسخه‌های X22 در کشورمان از رنگ نارنجی استفاده می‌کنند. این موضوع، علاوه بر حاشیه‌ی صندلی‌ها و تودری‌ها، در پیرامون مجاری هوای تهویه‌ی مطبوع و دسته‌دنده هم دیده می‌شود. ورود به X22، حالت مدرن و خوش‌آیندی به‌همراه دارد و هرچند متریال به‌کاررفته در داشبورد چندان خوب و رضایت‌بخش نیست؛ می‌توان از دوخت صندلی‌ها و طراحی آن‌ها لذت برد.

معرفی و بررسی ام وی ام ایکس 22 ( MVM X22 )

جدا از اینها، طراحی زیبا و وجود آپشن‌های پرشمار که از سال 1397 تکمیل‌تر هم شد، ام‌وی‌ام X22 را به خودروی دوست داشتنی در این رده قیمتی بدل نمود. پیشرانه یک لیتری سه سیلندر ام وی ام X22 پرو اکنون 98 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و به واسطه بهره‌مندی از سیستم توربوشارژر، حداکثر گشتاور از دورهای پایین در دسترس راننده قرار خواهد داشت. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام X22 پرو حدود 8.5 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود و شتاب صفر تا صد رسمی آن نیز 14.2 ثانیه اعلام شده است. ام وی ام X22 پرو همانند بسیاری دیگر از هاچ‌بک کراس‌ها یک خودرو اقتصادی و مناسب برای مصارف روزمره است و نباید انتظار یک خودرو اسپرت را از آن داشته باشید.

در کشور ما دو تیپ ام وی ام x22 با نام‌های اسپرت اکسلنت و لاکچری، بیش از دیگر مدل‌ها عرضه می‌شوند. از سال ۱۳۹۸، نسخه‌های دنده‌ دستی و خودکار از ایکس 22 اسپرت اکسلنت به‌عنوان نمونه‌های با کامل‌ترین امکانات، توسط مدیران خودرو پیش‌فروش شده‌اند. فارغ از جعبه‌دنده‌ی دستی یا خودکار که مهم‌ترین عامل در قیمت نهائی ام وی ام X22 محسوب می‌شود، این خودرو در دو تیپ ساده و اسپرت نیز شناخته می‌شود که تفاوت‌های ظاهری خاصی با یکدیگر دارند. نمونه‌ی اسپرت، دارای سقف مشکی است؛ اما تقریبا تمامی نمونه‌های ام وی ام x22 موجود در ایران، دارای سانروف برقی و رینگ اسپرت ۱۶ اینچ هستند.

بنابراین علاقه مندان به خرید این خودرو کراس اوور، باید در زمان فعال شدن طرح فروش به سامانه مذکور مراجعه نمایند. در بازار داخلی ایران ارزان‌ترین نسخه MVM X22 با پرداخت تقریبا 488 میلیون تومان از نمایندگی قابل خرید است. مشخصات فنی دقیق انواع خودرو MVM و چری در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به‌همراه گالری تصاویر این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

ریل مربوط به باربند سقف، فلزی و براق است؛ اما قاب دور شیشه‌ها و زیر رکاب، از پلاستیک سیاه‌رنگ خواهد بود. ادوات پلاستیکی، پیرامون گلگیرها را هم فرا گرفته‌اند و مانند بسیاری از خودروهای امروزی، از سپر جلو تا سپر عقب امتداد دارند. طرح چرخ‌ها نسبتا ساده و البته اسپرت و قابل قبول است؛ اما در همه‌ی نسخه‌ها از سایز ۱۶ اینچ خواهد بود که چندان بزرگ نیست. زیبایی این بخش، با خطوط حجم‌دهنده‌ای شکل می‌گیرد که از گوشه‌ی چراغ عقب در امتداد دستگیره‌ها تا گلگیر جلو ادامه دارد.

عکس ماشین x22

وجود خطوط نارنجی رنگ در نقاط مختلف ادوات کابین از جمله نواحی دور دریچه‌های دایره ای شکل سیستم تهویه، اطراف اهرم تعویض دنده و قسمت میانی داشبورد به همراه رنگ متمایز استراحتگاه بازوئی تودری‌ها و روکش صندلی‌ها، نقش بسزایی را در زیباتر جلوه دادن کابین ایفا می‌نمایند. مثل دیگر کراس‌اورهای چری، X22 هم به دلایل مختلف، از جمله نداشتن استانداردهای اتحادیه‌ی اروپا، در کشورهای جهان اول حضور ندارد. به همین دلیل مؤسسات معتبر آزمایش ایمنی، مثل بنیاد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) و سازمان بیمه‌‌ی خودروهای آمریکا (IIHS)، تست تصادف از این خودرو نگرفته‌اند.

از سویی دیگر، طراحی سه‌بعدی بدنه در گلگیر عقب و نزدیکی رکاب‌ها نیز به‌خوبی انجام شده است. از نام تیگو 3X  پیداست که قیمتش قطعا کمتر از X33S است، ولی برای آنکه خیالمان راحت شود باید به بازار چین برویم؛ در آنجا X22 حدود 59 هزار یوآن قیمت پایه‌ای دارد؛ یعنی 10 هزار یوآن ارزان‌تر از X33S و تقریبا معادل قیمت آریزو5 در چین. بنابراین می‌توان حدس زد که در بازار ایران قیمت پایه‌ای X22 از حدود 70 میلیون تومان آغاز شود. اما به دلیل افزایش تقاضا برای خرید این خودرو، فروش اقساطی آن در سال ۱۴۰۳ محدود گردید.

در نمای پشتی ام وی ام X22 گرافیک درون چراغها به شکل حرف C می‌باشد که جذابیت بصری خاصی به این قسمت بخشیده است، همچنین چراغ‌های عقب با یک نوار کرومی عریض که لوگوی کمپانی ام وی ام را دربر دارد به یکدیگر وصل شده‌اند. همچنین بالای شیشه عقب یک اسپویلر باریک وجود دارد و چراغ سوم ترمز در زیر آن تعبیه شده است. کروز کنترل، مانیتور ۸ اینچی، سنسور پارک خودرو، دوربین دنده عقب، سان‌روف برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه‌ی برقی و اتصال به موبایل از طریق بلوتوث برخی از آپشن‌های MVM X22 هستند.

ایکس 22X22

در زمان نگارش این نوشته (مرداد ماه 1401) و مطابق با آخرین شرایط فروش، ایکس 22 اتوماتیک در نسخه اتوماتیک اکسلنت اسپرت با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 قیمتی برابر با 580 میلیون تومان دارد. نسخه دنده‌ای این خودرو در تیپ اسپرت لاکچری با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 نیز با بهای 487 میلیون تومان داد و ستد می‌شود. تیگو2، تیگو X3 و MVM X22 ، کلیه نام‌هایی است که به کراس اوور جمع و جور شرکت خودروسازی چری چین اطلاق می‌شود.

به زبانی دیگر میتوان گفت در این رده قیمتی ما خودرو ایده‌آل نداریم، پس باید ببینید کدام ماشین برای شخص شما مناسب‌ است و به نیازهایتان پاسخ میدهد. پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در خودروی ام وی ام ایکس 22 از طراحی مدرن و خاصی بهره می‌برد. در پس زمینه این پنل صفحه‌ای با پترن لانه زنبوری وجود دارد که در وسط آن یک نمایشگر کوچک دیجیتال قرار دارد و اطلاعاتی نظیر دمای موتور، میزان سوخت و مسافت پیموده شده را به نمایش می‌‎گذارد. حاشیه‌های پنل کیلومترشمار تعبیه شده در خودروی MVM X22 نیز درجه‌بندی شده تا عقربه‌های سرعت‌سنج و دورسنج بتوانند راننده را نسبت به وضعیت سرعت خودرو و دور موتور آگاه نمایند.

بعضی قابلیت‌های این سیستم، مثل کنترل قدرت صدا و عوض‌ کردن موزیک در حال پخش، از طریق فرمان قابل انجام خواهند بود. در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های درشت ام وی ام X22 هماهنگی بسیار خوبی با سایز بدنه دارند و این محصول نسبتا کوچک را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند. نوار LED با خطی صاف در بخش پایینی کاسه چراغ قرار دارد که ضمن تأمین روشنایی روز، در امتداد خط میان جلوپنجره قرار گرفته است تا زیبایی X22 را افزایش دهد. مثل بسیاری از خودروهای دنیا، لوگوی سازنده در میان جلوپنجره دیده می‌شود که البته برای ام وی ام X22 به‌جای لوگوی چری (که شبیه به حرف A است) عبارت MVM وجود دارد. داخل این قسمت از پلاستیک و به‌صورت لانه‌زنبوری ساخته شده، اما با قاب فلزی که پهنای متفاوتی در گوشه‌ها دارد، جذاب‌تر شده است. سپر جلو هم طراحی قابل قبولی دارد و درحالی‌که متقارن بخش بالایی، از فضای خالی میانی استفاده می‌کند، جایگاه بسیار خوبی برای پلاک خودرو خواهد داشت.

مشخصات ام وی ام X22 پرو

ماشین x22 در واقع همان خودروی کراس اوری است که در زادگاه اصلی خود یعنی کشور چین با نام Tiggo 3X شناخته می‌شود و از جمله محصولات نسبتا جدید شرکت خودروسازی چری به شمار می‌رود. با این حال علاقه‌مندان به این خودرو در ایران باید آن را تحت نام ماشین x22 یا MVM x22 جستجو کنند. در واقع این خودروی کراس اور نوپا که کمتر از دو سال قبل به بازار عرضه شده است، در کشور ما نه با نام اصلی و نه تحت عنوان سازنده‌ی واقعی خود به فروش می‌رسد. اما امروز بعد از گذشت حدودا 5 سال از عرضه این خودرو در بازار کشور، شاهد رشد چشمگیری قیمت آن هستیم که واقعا به میزان زیادی تغییر کرده است که در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مدل های مختلف این خودرو پرداخته ایم. با این وجود در ادامه این گزارش از نمناک به بررسی خودرو کراس اور ام وی ام x22 خواهیم پرداخت. این کراس اوور جدید تازه‌وارد که نخستین بار روز پانزدهم نوامبر امسال (بیست‌وپنجم آبان) در پکن رونمایی شد، درواقع همان چری تیگو 3X است که در بعضی کشورها ازجمله ایران به‌صورت ری‌بَج (rebadge) با برند MVM عرضه می‌گردد.

دنده های 4 و 5 وجود در راستای کاستن از مصرف سوخت، تا حدی زیادی سبک در نظر گرفته شده اند و دنده 3 در این میان نقش واسطه ای بین دو دنده سنگین نخست و دنده های انتهایی سبک را بازی می کند. ضرایب دنده در نسخه دستی به گونه ای انتخاب شده که شتاب و کشش نسبتا قابل قبولی در دنده های یک و دو تامین شود، شاهد این مدعا هرزگردی جزئی چرخ های جلو در تعویض دنده از یک به دو است که از ضریب نسبتا سنگین دنده دو حکایت می کند. همچنین برخی از بخش‌های داشبورد با روکشی به طرح فیبرکربن پوشانده شده است که زیبایی و حس اسپرت بیشتری را القا می‌نماید.دکمه‌های مرتبط با کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، خود را در دل غربیلک فرمان نسبتا بزرگ و خوش‌دست ام وی ام ایکس22 جای داده‌اند.

{

قیمت و مشخصات ام وی ام ایکس 22 ( MVM X22 )

|}

در این رابطه باید بگوییم که هم زمان با ارائه هر طرح فروش، قیمت جدید این محصول هم منتشر می شود. طبق جدیدترین اطلاع رسانی در زمستان ۱۴۰۳، قیمت خودرو x22 پرو برابر ۸۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. همچنین ضریب تراکم سیلندر این پیشرانه برابر با نسبت 1 به 11.4 است که تمایل این پیشرانه به استفاده از بنزین سوپر را افزیش می دهد. وظیفه انتقال قوای پیشرانه به سمت چرخ‌های جلو نیز برعهده گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (9 سرعته سی وی تی در نسخه های 1400 و 1401) و یا 5 سرعته دستی نهاده شده است.

رنگ هایی که تاکنون خودرو ام وی ام x22 به بازار ایران عرضه شده اند عبارتند از سفید، مشکی، قرمز، نوک مدادی و آبی که با جستجو ساده می توانید خودرو ام وی ام x22 مناسب خودتان را خریداری کنید. توجه داشته باشید برخی از مدل ها مانند دنده ای، اتوماتیک لاکچری و اتوماتیک اکسلنت در بازار بصورت صفر کیلومتر موجود هستند و می توانید نسخه جدید و بدون کارکرد این خودرو را خریداری کنید. با این وجود میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو ام وی ام x22 در تمامی مدل ها بین 5.9 تا 6.1 لیتر می باشد که یک عدد مقرون به صرفه ای می باشد. در هر حال با توجه به اقبال روزافزون خودرودوستان ایرانی نسبت به خرید خودروهای کراس اور، این محصول چینی نیز با توجه به قیمت و ویژگی‌های خاصی که از آن بهره می‌برد می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های قابل انتخاب لقب گیرد. از همین رو قصد داریم به ذکر ویژگی‌های مهمی که کراس اور چینی x22 از آن بهره می‌برد بپردازیم تا برخی خودرو دوستان ناآشنای ایرانی آشنایی بیشتری با این محصول پیدا کنند.

هر 50 هزار کیلومتر باید اقدام به تعویض شمع های خودرو کنید که حداقل هزینه برای خرید بسته 4تایی شمع ام وی ام x22 نزدیک به 400 هزار تومان می باشد. همچنین در طول مسافت های زیاد، آج تایرهای خودرو به میزان زیادی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت که باید اقدام به تعویض آنها کنید که اگر تصمیم به تعویض تایر های خودرو ام وی ام x22 داشته باشید، باید حداقل 4 میلیون تومان و حداکثر 7 میلیون تومان هزینه کنید. با این وجود هزینه کلی حداقل قیمت های گفته شده در طول استفاده زیاد از خودرو، چیزی نزدیک به 8 میلیون تومان می باشد. ام‌وی‌ام X22 برخلاف بسیاری از هاچ‌بک‌کراس‌ها و کراس‌اوورهای کامپکت شهری، ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد و در نتیجه برای عبور از دست‌اندازهای بزرگ یا مسیرهای خاکی روستایی کارآمد است. اما با این حال پیشرانه بسیار ضعیف، ساختار تک دیفرانسیل و سایر ویژگی‌ها فنی این محصول باعث شده‌اند که ماجراجویی‌های X22 همینجا به پایان برسد.

این موضوع، سکوت رضایت‌بخشی به سرنشینان خودرو می‌دهد و از این نظر، فراتر از محصولات ساخت ایران عمل می‌کند. از دیگر نکات مثبت X22، می‌توان به صندلی‌های بسیار خوب و راحت آن اشاره کرد که حتی در سفرهای طولانی هم قابل قبول خواهند بود و متریال استفاده شده در آن‌ها، مرغوب ارزیابی می‌شود. طراحی کابین ام وی ام X22، به گونه‌ای است که دید خوبی به سرنشینان، خصوصا راننده می‌دهد. این خودرو برای خانم‌ها و کسانی که به‌ دنبال محصولی با ابعاد قابل کنترل در رانندگی هستند مناسب خواهد بود؛ چراکه علاوه بر فرم خوب بدنه، با استفاده از سنسورها و دوربین عقب، به‌راحتی پارک می‌شود.

{

مشخصات فنی kmc t8؛ از موتور قدرتمند تا امکانات رفاهی لوکس

|}

در نیمه پایینی چهره ام وی ام X22 ، سپر بزرگ و سرتاسری آن واقع شده که از یک هواکش بزرگتر به منظور انجام وظیفه خنک‌کاری رادیاتور و مجموعه پیشرانه به همراه دو دریچه هواکش کوچک در جناحین بهره می‌برد. دور تا دور جلو پنجره به جز قسمت بالای آن، مزین به تزیینات کروم رنگ بوده و یک نوار باریک نقره نیز در پنجره دوجانبه نشان شرکت ام وی ام به سمت جلوی X22 امتداد یافته و هارمونی دلنشینی را با گرافیک داخلی چراغهای جلو پدید آورده است. سیستم هوشمند نصب شده روی خودرو ام وی ام ایکس 22 از اتصال رابط USB پشتیبانی می کند. این بدان معناست که می‌توانید از رابط USB نصب شده بر روی وسیله نقلیه برای اتصال فلش مموری USB یا هارد دیسک و پخش موسیقی با کیفیت بالا و فیلم‌های HD استفاده کنید.

قابلیتی که می‌تواند هم در میزان روشنایی درون خودرو و هم در بحث تهویه هوا نقش قابل قبولی ایفا نماید. علاوه بر آن وجود کیسه‌های ایمنی هوا (که تنها به صندلی‌های جلوی این خودرو محدود می‌شود) ایمنی بیشتری را حین حرکت برای سرنشینان حاضر در دو صندلی جلو به ارمغان می‌آورد. سومین تغییر بزرگ ام وی ام X22 پرو نسبت به نسخه پیشین زیر کاپوت این خودرو قرار دارد. موتور یک لیتری توربوشارژر سه سیلندر جایگزین موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است تا عملکرد خودرو اقتصادی‌تر و پاک‌تر از گذشته شود.

به لطف استفاده از آپشن‌های پایه مثل کروزکنترل، سفر با X22 برای ۴ سرنشین بلندقد، امکان‌پذیر خواهد بود؛ هرچند رانندگی اسپرت و جوان‌پسندی نخواهد داشت. از سویی دیگر، ارتفاع مناسب بدنه از سطح زمین، ۱۸.۵ سانتی‌متر است که کمک می‌کند از دست‌اندازهای تا این حدود عبور کند، اما این کراس‌اور، تک‌ دیفرانسیل ارائه می‌شود و با لاستیک‌هایی به عرض ۲۰۵ میلی‌متر و پیشرانه‌ی ضعیف، مناسب طبیعت‌گردی و عبور از مسیرهای خارج جاده نخواهد بود. این خودروی کراس اوور دارای دو مدل اتوماتیک و دستی است که هر دو استاندارد آلایندگی یورو۵+ کسب کرده‌اند.

جالب است بدانید فاصله‌ محورهای ام وی ام X22، کمی از X33 بیشتر است که باعث می‌شود سرنشینان از نظر فاصله‌ی زانو، راحتی قابل قبولی داشته باشند. صندوق عقب نیز به‌صورت استاندارد دارای ۴۲۰ لیتر فضای مفید است؛ هرچند که با جمع‌ کردن صندلی‌ها می‌توان آن را افزایش داد. زیر داشبورد، داخل در و زیر کنسول میانی هم چندین محل مختلف برای قرار دادن وسایل کوچک پیش‌بینی شده است.

به نظر من برگ برنده اصلی ام‌وی‌ام X22 که باعث محبوبیتش در بازار شده در همین ظاهر زیبا و شیک رو میشود. جایی که طراحان ام‌وی‌ام موفق شده‌اند با ترکیب جاذبه‌های اسپرت و جوان پسندانه با اِلمان‌های آفرودی خودرویی مطابق با مد روز خلق نمایند. البته ممکن است بگوئید طراحی قسمت انتهای آنقدرها هم تعریف ندارد، بخصوص که این قسمت از نظر هماهنگی ارتباط چندانی با قسمت دماغه اتومبیل برقرار نکرده. اما با نگاهی به رقبای قیمتی X22 نظیر جک S3 و رنو ساندرو استپ‌وی متوجه میشویم که ام‌وی‌ام کارش را درست انجام داده است. بخصوص در قسمت دماغه که چراغهای زیبا و جلوپنجره و سپر اسپرت ماشین ترکیب جذابی را پیش رویمان قرار داده‌اند. X22 یکی از محصولات منحصر به فرد مدیران خودرو است که هم از نظر ظاهری و هم قیمتی، برای مشتریان جذابیت دارد.

از نکات مثبت در طراحی عقب ام وی ام X22 می‌توان به حجم‌دهی با خطوط شکسته در بخش میانی و پایینی صندوق اشاره کرد؛ ضمن اینکه بالچه‌ی عقب و سپر هم حالت اسپرت و جذابی دارند. سایز شیشه‌ی عقب، قابل قبول است و با دو قطعه‌ی باریک پلاستیکی در حاشیه و زیر بالچه ارائه می‌شود. MVM x22 یکی از جدیدترین مدل های شرکت خودروسازی ام وی ام است که در نخستین روزهای سال 2018 میلادی به بازار ایران عرضه شد. ماشین x22 بسیار زیبا و جادار و جذاب بوده و یکی از برترین مدل های MVM در سال 2018 مدل جدید ام وی ام x22 است که در ادامه عکس ماشین x22 را مشاهده می کنید.


شرایط خودرو mvm